Monday, April 30, 2012

Our Daughters' Daughters Will Adore Us

Je faisais de la recherche l'autre jour pour un projet d'école sur le féminisme et je suis tombée sur une vidéo de Mary Poppins dans laquelle se trouvait une suffragette, une femme d'une association qui combattaient pour l'égalité des sexes. Je n'avais jamais sû auparavant qu'il y en avait une dans le film! Je me suis donc inspirée un peu du mouvement féministe et de Mary Poppins. En tout cas, il faudra vraiment que je réécoute ce classique, parce que c'est vraiment super!

I was doing research the other day for a school project on feminism and I came across a video of Mary Poppins in which there was a suffragette, a woman of an association fighting for equality of the sexes. I had never known that she existed before! So I inspired my outfit by the feminist movement and Mary Poppins. Anyway, I should really watch that classic again!













Shirt: Chris & Eddie (From G.)
Pants: Jil Sander Vintage
Tap Shoes:
Necklace: H&M
Pendant: Vintage (From the family)
Bracelet: H&M
Earrings: Vintage

No comments:

Post a Comment